Termeni și condiții TELEMEDICINA la GALENUS
CLINICA VIRTUALĂ GALENUS

Salutăm interesul de a fi informat și de a parcurge termenii și condițiile utilizării serviciilor de TELEMEDICINĂ oferite de Centrul Medial GALENUS, prin platforma tehnică, personalul propriu și medicii colaboratori ai clinicii. Menționăm de la început că acest serviciu are rol consultativ și preventiv, nicidecum a nu fi folosit în schimbul serviciilor medicale de urgență.
Am dori să începem prin a clarifica cât putem de bine, ce presupune TELEMEDICINA la noi și care sunt termenii și condițiile de utilizare a serviciului.

SCOPUL DE APLICARE către PACIENȚI

Acest serviciu se adresează pacienților care au nevoie imediată de consiliere și îndrumare medicală prealabilă unui consult medical de specialitate, ce urmează a fi planificat în funcție de urgență în centrul medical Galenus, sau după caz în alte unități medicale specializate.
Spațiile în care se va efectua consultul medical, ulterior consilierii medicale prin serviciul de TELEMEDICINĂ, vor fi spații autorizate în acest sens și vor respecta legislația în vigoare.
Pacienții care vor dori să beneficieze de acest serviciu, vor trebuie să fie experimentați tehnic la un nivel  de utilizator al echipamentelor de tip TELEFON/TABLETĂ – operare apeluri video-audio, sau cu asistența cuiva.

SCOPUL DE APLICARE către DOCTORI

Asemeni situațiilor limitate care se pot adresa pentru pacienți, și adresabilitatea specialităților și doctorilor care pot să se înscrie este limitată. Ca urmare doctorii care au disponibilitate pentru serviciile de TELEMEDICINĂ, depun eforturi majore, suplimentar activităților uzuale, pentru a putea gestiona atât actul medical, cât și solicitările pentru adresarea pașilor în procesul tehnologic.
Ședințele de telemedicină, pot astfel, genera timpi mai mari, implicit în unele situații și costuri proporționale.

DATELE CU CARACTER PERSONAL

Pe parcursul ședinței de telemedicină, vor fi schimbate documente, informații cu caracter personal și confidențial, și toate informațiile sunt stocate și arhivate în mod securizat și criptat în vederea păstrării integrității acestora și respectarea legislației în vigoare.
Termenii și condițiile aplicate gestionării acestor date se regăsesc în secțiunea de Politică de Confidențialitate.

CE OFERĂ CLINICA VIRTUALĂ GALENUS?

Clinica gestionează fluxul operațional medical și financiar, inclusiv securizarea și criptarea informațiilor schimbate în acest proces și transmiterea acestora către emailul comunicat de pacient în momentul programării.
Pentru mărirea gradului de securitate, pacientul trebuie să dispună de un NUMĂR TELEFON VALABIL (pe care va primi diverse informări via SMS), și un email personal (pe care va primi Raportul Medical, Rețetele Medicale, Bilete de Trimitere, sau alte posibile documente parte din actul medical).
Clinica oferă și susține platforma tehnologică, ce face conexiunea printr-un cabinet virtual între PACIENT și DOCTOR, o dată confirmată cu registratura înregistrarea ședinței de telemedicină, prin GALENUS LINE.
Clinica oferă opțiuni de plată securizate și la distanță, prin plata online cu cardul – COMISION 0%, dar și variante alternative cum ar fi transfer bancar, plata la clinică.
Clinica oferă unealta de comunicare gratuit, prin Microsoft TEAMS ONLINE, care nu necesită crearea niciunui CONT suplimentar. Doar notarea unui nume la intrarea în cabinetul virtual.

 CE OFERĂ DOCTORUL?

În urma furnizării diferitelor informații, documente pe care le considerați relevante și/sau sunt solicitate de medicul specialist, medicul poate emite o serie de estimări/supoziții cu privire la starea de sănătate într-un mod limitat. Aceste estimări/supoziții, pot fi validate și să reprezinte un diagnostic medical clar asumat, doar în urma unui consult medical de specialitate, consult ce va fi programat împreună cu pacientul în funcție de gradul de urgență, într-o unitate medicală.
Orice formă de tratament poate fi recomandată, doar după stabilirea unui diagnostic clar, în funcție de specificul fiecărei specialități medicale. Totuși, medicul specialist, în conformitate cu prevederile legale, vă poate informa cu privire la tratamentul uzual recomandat în cazul unor afecțiuni, cu mențiunea că aceste informări nu reprezintă o recomandare de tratament expresă pentru cazul adus în vedere în sesiunea de telemedicină.

CONDIȚIILE DE PARTICIPARE în ședința de TELEMEDICINĂ

Pacientul va începe procesul prin anunțarea intenției prin oricare din mijloacele de contact GALENUS LINE: CALL-CENTER 0365 915, email: registratura@galenus.ro sau fizic în locație dacă situația o cere, moment în care se vor parcurge pașii:

  1. Identificarea completă a pacientului solicitant (cu date de identificare complete, inclusiv telefon și email)
  2. Semnarea consimțământului INFORMAT, în format electronic, prin completarea unui formular trimis
  3. Cererea de accesare serviciu de consiliere medicală online
  4. Acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal

Pacientul va avea pregătite pentru sesiunea de telemedicină orice documente relevante cazului asupra căruia dorește să fie consiliat, cu asumarea responsabilității asupra veridicității datelor furnizate și dreptul de utilizare a acestora. (nu se acceptă consultații în numele unor terți).

Pacientul va avea la dispoziție o conexiune internet bună, stabilă într-o locație care asigură discreția și confidențialitatea derulării sesiunii de telemedicină. Va ține cont de luminozitatea din acea locație și capacitatea de a furniza informațiile necesare. Acesta va putea fi asistat de o altă persoană, cu condiția informării acesteia asupra termenilor și condițiilor serviciului de telemedicină și informarea doctorului asupra numelui persoanei care asistă (în vederea oferirii suportului tehnic necesar).

Pacientul va putea folosi pentru apelul audio-video, orice telefon, tabletă sau laptop/calculator, echipat cu cameră video, microfon și care suportă browser compatibil cu HTML 5.

CONDIȚII RENUNȚARE la serviciul de telemedicină și returnarea banilor

Întrucât serviciile se achită avans, cu cel puțin 24 ore înainte de sesiunea de telemedicină, excepție cazurile urgente unde se permite achitarea înainte consultației, prezentăm următoarele condiții ce țin de responsabilitatea clinicii, a doctorilor și a pacienților în decontarea serviciilor.

Pacienții pot renunța sau reprograma serviciile de telemedicină, cu cel puțin 24 ore înainte de sesiunea de telemedicină. Pentru cazurile în care se dorește anularea/reprogramarea sesiunii cu mai puțin de 24 ore înainte de sesiunea de telemedicină, returnarea sumei de bani poate fi acceptată doar dacă în schimbul acelei programări s-a alocat/prezentat alt pacient.

Sumele se returnează prin virament bancar, în termen de 15 zile de la solicitarea în scris și confirmarea contului, de către pacient.

În cazurile în care serviciul de telemedicină, nu poate fi inițiat, datorită unei probleme tehnice din vina clinicii, sau a medicului, pacientul are dreptul a solicita returnarea sumei de bani, sau reprogramarea sesiunii.

În cazul în care pe parcursul sesiunii de telemedicină, apare necesitatea prelungirii duratei de consiliere, doctorul împreună cu registratura, vor activa o nouă programare pentru pacient, la ora și intervalul stabilit de comun acord între doctor și pacient, iar pacientul se va asigura că va achita / confirma plata pentru noua sesiune de telemedicină, până la începerea acelui interval.

Reclamații, sugestii sau sesizări

Pentru orice sfat, sugestie, reclamație sau sesizare, ce țin de îmbunătățirea calității serviciului de telemedicină, așteptăm comunicarea prin email către office@galenus.ro, sau prin formularul de contact de pe site.

Show Buttons
Hide Buttons